Με αφορμή το μάθημα για τις λίμνες στη Μελέτη του Περιβάλλοντος της Γ’ τάξης Δημοτικού ασχοληθήκαμε με τις Πρέσπες. Αρχικά, διακρίναμε με τους μαθητές μου τις λίμνες σε φυσικές και σε τεχνητές. Μιλήσαμε για τις θετικές και τις αρνητικές συνέπειες των φραγμάτων, είδαμε εικόνες στο διαδίκτυο και οι μαθητές κλήθηκαν να βρουν πληροφορίες για το φράγμα Ασσουάν και αυτό της λίμνης Κερκίνης. Έπειτα απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο.
Κατόπιν, με τη βοήθεια των εγκυκλοπαιδειών, βρήκαν στοιχεία για κάποια από τα πτηνά(χουλιαρομύτα, χαλκόκοτα, νυχτοκόρακα κ.ά.) και για κάποια από τα φυτά (λεύκα, νεροκάστανα, σημύδες κ.ά.) των Πρεσπών.
Σε επικοινωνία με την Εταιρεία Προστασίας Πρεσπών, παρέλαβα υλικό (αφίσες, χάρτες, πρόγραμμα εκδηλώσεων) το οποίο παρουσίασα στους μαθητές μου.
Εκτός από τις φωτογραφίες των λιμνών, την προβολή της χλωρίδας και της πανίδας της περιοχής, μιλήσαμε και είδαμε φωτογραφίες για τα μνημεία(Άγιος Αχίλλειος – Παναγία Ελεούσα)από το βιβλίο «Σπήλαια στο φως», Νature explore και από το διαδίκτυο.
Στη συνέχεια, επεξεργαστήκαμε το βιβλίο «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα:40 φυσικοί παράδεισοι » του Andrea Bonetti όπου γνωρίσαμε πολλά σπάνια είδη φυτών και ζώων των Πρεσπών και τα συγκρίναμε με αυτά της Αμοργού.
Έπειτα ασχοληθήκαμε με τα δύο απειλούμενα είδη πτηνών που ζουν στις Πρέσπες :τον αργυροπελεκάνο και το ροδοπελεκάνο. Αναφερθήκαμε στη διαβίωσή τους, στην αναπαραγωγή τους και στους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.
Στα πλαίσια των Εικαστικών, οι μαθητές ζωγράφισαν μια λίμνη και έναν αργυροπελεκάνο και αφέθηκαν να ‘ντύσουν’ με τη φαντασία τους το συγκεκριμένο πτηνό με πούπουλα.
Προς το τέλος του προγράμματος, οι μαθητές απάντησαν σε ερωτηματολόγια για τη μόλυνση των λιμνών, για το αν τους άρεσε η ενασχόληση με τις Πρέσπες, για το αν έμαθαν κάτι για τα απειλούμενα είδη και για τα αισθήματά τους βλέποντας τον συγκεκριμένο υδροβιότοπο.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την ανάγνωση του παραμυθιού:Εγώ ο αργυροπελεκάνος.
ΝΙΚΟΛΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου