Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2009

2Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΝΟΥ Νερό και άθληση

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2008-2009

Υπεύθυνη καθοδήγησης: Τσουκνίδα Μαρία, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής
Τάξη: Ε


Στόχοι
Ο πρωταρχικός στόχος ήταν να μάθουν τα παιδιά τις ανάγκες του οργανισμού για νερό. Το νερό ως τρόφιμο και τα συστατικά του και εν συνεχεία τις ανάγκες του οργανισμού για πρόσληψη νερού κατά την άθληση. Αφυδάτωση και επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό. Πρόληψη της και πως καταλαβαίνουμε με πρακτικό τρόπο αν έχουμε αφυδατωθεί.
Φάση 1η
Προβολή παρουσιάσεων
α) για τον κύκλο του νερού
β) καλλιτεχνικές φωτογραφίες με μορφές του νερού στη φύση
γ) Γράμμα από το μέλλον για το νερό
δ) Παραμύθι «Το ραγισμένο δοχείο»
Φάση 2η
Συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με το νερό και διαχωρισμός των παιδιών σε 4 ομάδες. ( τα παιδιά επέλεξαν μόνα τους την ονομασία της ομάδας τους). Στο τέλος κάθε ομάδα παρουσίασε τα συμπεράσματά της στις υπόλοιπες.
Ομάδα Α - «Εξερευνητές νερού»
Τα στοιχεία του νερού και η χρησιμότητα των στοιχείων του στον οργανισμό. Βασικές γνώσεις για τα στοιχεία του νερού και τις ιδιότητές του. Αναγκαία ποσότητα πρόσληψης από τον άνθρωπο ημερησίως. Υδατική ισορροπία και πως επιτυγχάνεται.
Ομάδα Β’ - «Νεροεργάτες»
Ποσοστό νερού στον ανθρώπινο οργανισμό. Ημερήσια κατανάλωση νερού. Αφυδάτωση. Επιπτώσεις αφυδάτωσης και πρόληψη αυτής. Ευαίσθητες ηλικίες σε αφυδάτωση. Καλοκαίρι και κατανάλωση νερού.
Ομάδα Γ’ - «Προστάτες του νερού»
Σχολείο και νερό. Βελτίωση της συνολικής υγείας και ευεξίας - διαύγεια - ικανότητα συγκέντρωσης - μείωση επιθετικότητας. Κατανάλωση νερού κατά την παραμονή στο σχολείο. Ευαισθητοποίηση οικονομίας νερού στις βρύσες και στα καζανάκια του σχολείου.
Ομάδα Δ’ - «Καταιγίδες»
Νερό και άθληση. Κατανόηση της αυξημένης ενεργειακής κατανάλωσης κατά την άσκηση. Αθλητικά ισοτονικά διαλύματα νερού και η αναγκαιότητα τους κατά την διάρκεια της προπόνησης και στον αγώνα. Εφίδρωση, εξάτμιση και η λειτουργίας τους ως φυσικών ψυκτικών μηχανισμών του σώματος. Επίδραση του νερού στην αθλητική επίδοση.
Φάση 3η
Στην πράξη…
Κατά το μάθημα της γυμναστικής εφαρμόσαμε την πρόληψη νερού σε σχέση με τις ανάγκες του κάθε μαθήματος και τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος.
Μάθαμε να αναγνωρίζουμε την αφυδάτωση στο σώμα μας μέσω του αισθήματος της δίψας και το χρώμα των ούρων. Ξηροστομία καθώς και την ελαστικότητα του δέρματος.
Ομαδική κατασκευή πίνακα ανακοινώσεων με απλές συμβουλές για όλους τους μαθητές του σχολείου για την κάλυψη των αναγκών τους σε νερό στα διαλείμματα και την ώρα του μαθήματος της γυμναστικής.
Συμπέρασμα
Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά εξερεύνησαν το σώμα τους και ανακάλυψαν την αναγκαιότητα του νερού για την ανθρώπινη ύπαρξη.
Έμαθαν να προλαμβάνουν την αφυδάτωση και να την αντιμετωπίζουν. Έμαθαν ότι η δίψα είναι σημάδι αφυδάτωσης και ότι δεν είναι ο σωστός οδηγός για την κατανάλωση νερού αλλά μόνο με την πρόληψη αυτή μπορεί να επιτευχθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια: