Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2008

6Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ Αέρας


Επιμέρους θέματα
§Ατμοσφαιρικός αέρας
§Άνεμος
Αφόρμηση
Το θέμα προέκυψε όταν την 28η Οκτωβρίου φωνάξαμε όλοι μαζί δυνατά το σύνθημα των Ελλήνων στα αλβανικά βουνά: «αέρααα»
Σκοπός -Στόχοι
Γλώσσα
§Εμπλουτισμός λεξιλογίου, καλλιέργεια γραπτού και προφορικού λόγου.
§Παραγωγή διαφόρων μορφών γραπτού λόγου όπως:
1.Επιγραφές
2.Λίστες
3.Σύνταξη ερωτηματολογίου
4.Μηνύματα
5.Παροιμίες.
6.Σύνθετες λέξεις.
Μαθηματικά
§Ομαδοποιήσεις
§Συγκρίσεις
§Αντιστοιχίσεις
§Ταξινομήσεις
§Αρίθμηση με σχετικά με τον αέρα υλικά.
Δημιουργία και έκφραση
§Κατασκευές ,χειροτεχνίες
§Ζωγραφική, κολλάζ, τύπωμα, χαρτοδιπλωτική.
§Παιχνίδια, παραδοσιακά παιχνίδια.
§Παραμύθια, μύθοι.
§Τραγούδια, μουσικοκινητική, γνωριμία με τα πνευστά μουσικά όργανα.
§Δραματοποίηση, θεατρικό παιχνίδι.
Κατασκευές, χειροτεχνίες(χαρταετοί, μάσκες από μπαλόνια, ανεμόμυλοι )
Ζωγραφική, κολλάζ, τύπωμα, χαρτοδιπλωτική, ζωγραφική με καλαμάκι.
Παιχνίδια – Παραδοσιακά παιχνίδια
Παραμύθια - Μύθοι
Τραγούδια – παιχνιδοτράγουδα – γνωριμία με τα πνευστά μουσικά όργανα.
Δραματοποίηση –θεατρικό παιχνίδι
Μελέτη περιβάλλοντος

Φυσικό περιβάλλον – Ανθρωπογενές περιβάλλον
§Η λειτουργία της αναπνοής
§Ατμοσφαιρική ρύπανση
§Άνεμοι – ανεμολόγια – ανεμοδείκτες
§Αεροπλάνα
§Πετάει – πετάει...( έντομα, πουλιά, αεροπλάνα, πύραυλοι, άγγελοι, νεράιδες, ξωτικά, ο Σούπερμαν, ο Σπάιντερμαν και άλλα … πολλά ).
§Μυθολογία (Αίολος, Ζέφυρος, Δαίδαλος και Ίκαρος).
-Μάθαμε για τη λειτουργία της αναπνοής και για το πόσο σημαντικό είναι να αναπνέουμε καθαρό αέρα.
Μάθαμε για τους ανέμους και τα ονόματά τους. Καλέσαμε τον παππού του Στέφανου στο νηπιαγωγείο και μας έδειξε το ανεμολόγιο. Μετά φτιάξαμε τα δικά μας! Επισκεφθήκαμε το αεροδρόμιο και την αερολέσχη. Επιτέλους μάθαμε πώς πετάει το αεροπλάνο!!! Με αφορμή το αγαπημένο μας παιχνίδι «πετάει – πετάει…», φτιάξαμε τις δικές μας ΄΄πετούμενες ΄΄ ομάδες! Γνωρίσαμε μέσα από τη μυθολογία τον Αίολο, το Ζέφυρο, το Δαίδαλο και τον Ίκαρο. Φτιάξαμε το δικό μας αεροδρόμιο στην τάξη. Καλό μας ταξίδι!!!
Αξιολόγηση
« Όταν το σύννεφο φτερνίζεται μας στέλνει χαλάζι, όταν βήχει μας στέλνει βροχή και όταν χασμουριέται μας στέλνει αέρα !!!! » μας είπε ο Μιχάλης Ασμάνης επιστρατεύοντας όλη του τη φαντασία όταν αναρωτηθήκαμε για το τι είναι ο αέρας κι από πού μας έρχεται. Έτσι αρχίσαμε να ψάχνουμε για να γνωρίσουμε όσο περισσότερο μπορούμε το στοιχείο αυτό της φύσης με το οποίο ζούμε καθημερινά. Μέσα από το πρόγραμμα που επεξεργαστήκαμε, επιτεύχθηκαν οι στόχοι και ο σκοπός που αρχικά είχαμε θέσει. Εμπλουτίσαμε τις γνώσεις που είχαμε για τον αέρα αλλά και προσεγγίσαμε και πτυχές του θέματος, άγνωστες στους περισσότερους από εμάς. Ευαισθητοποιηθήκαμε για την προστασία της ατμόσφαιρας , αφού καταλάβαμε πόσο σημαντικό είναι να αναπνέουμε καθαρό αέρα. Δουλέψαμε με μεράκι και ενθουσιασμό, ζωγραφίσαμε, τραγουδήσαμε, διασκεδάσαμε πολύ παίζοντας με αγαπημένα παιχνίδια των παππούδων μας όπως ο ανεμόμυλος, ο χαρταετός , η σαΐτα, που τα φτιάξαμε με τα χέρια μας. Συνεργαστήκαμε άριστα όχι μόνο μεταξύ μας, αλλά και με τους γονείς που με χαρά μας συμπαραστάθηκαν όποτε τους το ζητήσαμε. Γνωρίσαμε ανθρώπους που πρόθυμα δέχτηκαν να μας μεταδώσουν πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις .Τους ευχαριστούμε όλους πολύ και τους χαρίζουμε το τραγουδάκι που χαρούμενα σιγοτραγουδούσαμε σχεδόν καθημερινά όλη τη χρονιά:
Φύσα αεράκι φύσα με, μη χαμηλώνεις ίσαμε
Να δω γαλάζια εκκλησιά, Τσιρίγο και Μονεμβασιά….


ΚΑΡΑΘΑΝΟΥ ΒΙΟΛΕΤΤΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: